Wat doen wij

We zijn graag uw partner die duurzame kwaliteitsproducten op tijd levert. Dat doen wij met passie en plezier en voor hout.

BIM-foto

Engineering

Uw tekeningen en gegevens werken wij uit tot productietekeningen. Na uw akkoord hierop starten wij de productie en streven erna u snel te voorzien van producten met topkwaliteit. Op verzoek werken wij een een BIM-omgeving (3D).

 

 

 

Masterphoto.nl_20220927-BRAMER-013k

Afkorten en schaven

Het hout dat we gebruiken voor de productie van kozijnen wordt door verschillende leveranciers aangevoerd. Na interne kwaliteitscontrole o.a. op vochtgehalte, worden de lengtes afgekort met behulp van een halfautomatische afkortzaag, waarna het hout in één arbeidsgang vierzijdig wordt voorgeschaafd op de gewenste maat.

SCM foto2

Houtbewerkingscentra

Bramer Houtindustrie heeft in 2017 haar machinepark uitgebreid met een Saomad bewerkingscentrum en in 2022 is de tweede Saomad in gebruik genomen. Deze hightech bewerkingscentra hebben de verouderde productie methode voor het maken van kozijnen, ramen en deuren voor een groot gedeelte overgenomen. De Saomad kan het afgekorte en geschaafde hout compleet gereedmaken voor de opsluitbank. Deze machine profileert, maakt contramallen, inkrozingen en wisselsponningen.

De uitgevoerde bewerkingen aan de zes zijden van het product garanderen het beste resultaat, zowel waar het de precisie als het afwerkingsniveau betreft. Dankzij het innovatieve systeem voor belading en ontlading werkt deze machine order na order af zonder de aanwezigheid van een operator.

In 2020 hebben we ons machinepark uitgebreid met een SCM Accord. Dit CNC-bewerkingscentrum heeft een mobiele portaalconstructie en is geschikt om grote onderdelen (tot 636 x 168 x 25 cm) nauwkeurig en met een hoge afwerkingskwaliteit te bewerken. Wij zetten deze bovenfrees met name in voor de productie van geïsoleerde plaatdeuren.

Bij deze machines is grote aandacht besteed aan veiligheid, energieverbruik en geluidsniveau.

DSC_0282 291008

Profileren

Een volgende zeer belangrijke bewerking is het vierzijdig profileren van de diverse onderdelen. Hiervoor gebruiken we de Weinig Powermat 1000 een vierzijdige schaafbank, welke is voorzien van powerlock snelspanopname. Mede hierdoor zijn wij in staat om zeer maatvast seriewerk af te leveren. De halfproducten hebben nu een definitieve vorm gekregen. Enkele sponningen die we niet automatisch kunnen aanbrengen zullen naderhand worden aangebracht.

3

Inkrozen en omkanten

Een belangrijk en precies werk is het infrezen van het beslag. Dit heet inkrozen. Met nauwkeurige CNC-machines fabrikaat PMA worden in één handeling de inkrozingen voor o.a. scharnieren, 3-puntssluitingen, espagnoletten en sluitkommen aangebracht. Tevens worden voor de tussenverbindingen hier de deuvelgaten op de exacte plaats geboord zodat de verbindingen goed passen. Het resultaat: ramen, deuren en hun sluitwerk perfect passend in de kozijnen.

Masterphoto.nl_20220927-BRAMER-027-w

Opsluiten en voormontage

De montageafdeling combineert de halffabrikaten tot een kant-en-klaar eindproduct. Stijl- en dorpelverbindingen worden ingelijmd, waarna het geheel wordt opgesloten en geborgd. Tevens worden de kozijnen hier voorzien van de benodigde spouwlatten en glaslatten zodat deze in het verdere proces bij elkaar blijven.

 

spuit

Spuiten

Kozijnen, ramen en deuren worden in onze spuiterij  voorzien van de benodigde verflagen, in een van de diverse RAL-kleuren. Hiervoor gebruiken we een hoogwaardige, watergedragen verfsoorten.

Na het spuiten worden de kozijnen, ramen en deuren getransporteerd naar de droogcabine, waarna ze kunnen worden afgemonteerd.

2

Afmonteren en transport

In de afmontage brengen wij al het hang- en sluitwerk op de kozijnen aan. De ramen en deuren worden in het kozijn gehangen. Tevens is er mogelijkheid tot het aanbrengen van de complete beglazing. Daarna voeren we de eindcontrole uit. De kozijnen worden vervolgens gemerkt en kunnen:
– de opslag in
– verwerkt worden in gevelsluitende elementen
– op transport
Transport van de kozijnen vindt plaats door onze vaste transporteur. Wij hebben zelf een grote opslagruimte, waardoor de kozijnen bij vertragingen in de bouw bij ons kunnen blijven staan.